Malmö Operagrill

Daniel Eriksson 21:04 31 Jan 2008

Någon gång runt lunchtid i dag ska du lyfta luren och begära att få ett bord på alldeles nyöppnade Malmö Operagrill. Håll i hatten nu, för maten är något av det bästa och mest prisvärda du kan sätta kniven i just nu. Men förvänta dig varken opera eller grillkök, det är klassiskt tillagade rätter med roliga kryddningar, tillbehör och tekniker som gäller här.Någon gång runt lunchtid i dag ska du lyfta luren och begära att få ett bord på alldeles nyöppnade Malmö Operagrill. Håll i hatten nu, för maten är något av det bästa och mest prisvärda du kan sätta kniven i just nu. Men förvänta dig varken opera eller grillkök, det är klassiskt tillagade rätter med roliga kryddningar, tillbehör och tekniker som gäller här.

De skarpa kockarna och de söta servitriserna är knappt varma i kläderna än men det levereras ändå riktigt stora upplevelser utan trams och svulstiga pretentioner. Priserna ligger strax över tvåhundra för huvudrätterna och hälften för de rikliga förrätterna. Just nu lagar de en mjäll hälleflundra till perfektion på 39 graders värme, och sen en kalvtrio där en korv med bräss slår ut det mesta du tidigare ätit från det djuret. Till den eleganta grisrätten får du en liten bit halstrat hjärta på köpet. Inte bara vågat utan också gott. Desserterna kröns av en glace au four innehållandes pistach- och körsbärsglass som de trevliga servitriserna sen tuttar på med hjälp av lite sprit. Listan med krogens kulinariska fördelar kan göras lång, så boka genast ett bord och upptäck all den goda maten. Innan alla andra också gör det.
Stad:
Lokal:

Fler recensioner