Nöjesguiden koncept
För kunder finns det två sätt att aktivera sina varumärken tillsammans med Nöjesguiden, annonsering eller samarbeten. Om ni vill annonsera med färdiga annonsformat hjälper vår annonsavdelning er. Om ni vill samarbeta hjälper vår konceptavdelning er.
Om Nöjesguiden koncept
Nöjesguidens kanaler är magasinet, siten, mobilsiten, våra profiler och deras kanaler, våra event, våra egna och våra fans sociala kanaler. Genom samarbete aktiverar vi ert varumärke inom våra koncept eller utvecklar skräddarsydda koncept utifrån era mål som passar våra läsare, kommersiellt men lika bra som redaktionellt.
Nöjesguidens återkommande koncept som du kan aktivera ditt varumärke tillsammans är Festivalbevakningen med bland annat Hotell Nöjesguiden, Galabevakningen, Spelbevakningen (gaming), Ligabevakningen (sport), Nöjesguidenpriset och Ölmässan. När vi skräddarsyr koncept strävar vi efter att uppnå dina affärsmål samtidigt som våra läsare och fans får lika hög kvalitet som de förväntar sig av Nöjesguiden redaktionellt.
Pelle Tamleht
pelle.tamleht@nojesguiden.se
Hotell Nöjesguiden 2015
Under sommaren 2014 gick Nöjesguiden ihop med Scandic No. 25 i Göteborg i ett unikt samarbete. Under Way Out West 2014 och 2015 har Scandic No. 25 förvandlats till Hotell Nöjesguiden.
Under perioden bjöds gäster och besökare på allt ifrån exklusiva spelningar med artister till upplevelser inom mat och dryck. Projektet nominerades till Gyllene Hjulet 2015.
Nöjesguidens Ölmässa
Den sista helgen i januari 2015 var det premiär för Stockholm första mässa för mikrobryggerier. Nöjesguidens Ölmässa gick av stapeln på Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23, i Stockholm och tog under helgen emot 1500 ölsugna besökare.
Open your city
Open Your City var ett projekt vi gjorde tillsammans med Heineken som gick ut på att upptäcka stadens gömda hemligheter. I det tredje avsnittet mötte Hanna Persson tatueraren Emil Särelind och lärde sig tatuera.
Adidas Superstar
Adidas Superstars gjordes i samarbete med adidas för att uppmärksamma lanseringen av modellen Superstar. Samarbetet togs ut som en advertorial i print och online.
Nästa nivå
Nästa nivå är ett projekt initierat av Red Bull som syftar till att låta svensk hiphops unga framtidslöften coachas av några av musikscenens största artister. Nöjesguiden har agerat mediepartner under två säsonger.
C/O Nöjesguiden
I samband med Nöjesguidens 30-årsjubileum flyttade vi under tre månader in i en specialbyggd lägenhet på Scandic Malmen. Under perioden arrangerade vi sedan fester, middagar, exklusiva spelningar och tv-inspelningar.
Kampanjen vann ett flertal priser varav ett silver i Svenska Designpriset och Årets Innovativa Satsning i Svenska Tidskriftspriset.