Beats, burgare och spelbara pizzakartonger

14:58 19 Aug 2016

Vad har snabbmatskedjorna nu fått för sig?

"I got my first real six-string / bought it at the five-and-dime." Det fanns en tid då Bryan Adams bevingade öppningsrader från Summer of '69 faktiskt betydde något för ungdomarna. Den tiden är förbi. Det är så det känns iallafall. Och extra mycket så när båda snabbmatskedjorna Pizza Hut och McDonald's nu levererar fullt fungerande dj-utrustning till sina kunder.

Det hela började i våras med McDonald's och deras så kallade McTrax-brickor. Projektet gick ut på att kunderna skulle producera beats medan de åt klart sina hamburgare. På McTrax-brickorna placerade man sin smartphone och sedan var det bara att sätta igång med beatproduktionen.

Nu verkar även Pizza Hut ha hakat på idén om att den moderna kunden inte bara nöjer sig med ett mål snabbmat längre. Det måste ju självklart ingå multimedia! Det fattar väl vem som helst! Snart är framtiden här och då kan du ju inte bara sitta där och mula i dig en panpizza som en ovetande simpleton! Se så, upp och diskjocka lite på din pizzakartong nu!

Läs även: "Vi måste prata om KITs bro-cooking-propaganda"

Stad: 
Kategori: 

Håll er uppdaterade!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!

Gilla

Krogrecensioner

Krogrecension: Five Guys

Hundratals art directors och copywriters har tagit ut föräldraledighet för att köa till Five Guys under premiärveckan. Lever det upp till hypen?

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Senaste krogrecensionerna i Stockholm

Nöjesguidens nyhetsbrev


 

Missa inga nyheter! Missa inga fester!
Anmäl dig idag!