Stockholm är först ut, men planen är att ta konceptet vidare till fler restauranger inom kort.
Tillsammans med Carlsberg Sverige slår nu O'Learys Norrtull upp portarna för sitt nya barkoncept Beer Garden. Över 220 kvadratmeter med plats för 125 gäster är inrymt på restaurangens undervåning. Ambitionen är att skapa ett socialt rum i rummet, där gäster förutom att äta och dricka även kan göra lättsamma aktiviteter ihop, såsom att spela dart, pingis eller cornhole.
– Suget efter att umgås och göra roliga saker ihop med andra är enormt, inte minst efter två år av minskat socialt umgänge. Med Beer Garden ville vi därför skapa en mötesplats där våra gäster får en härlig kväll fylld av tävlingar, sport, blandat med god mat och dryck, säger Lars Höglin, på O’Learys/Social Eatertainment Group.
Ambitionen är att rulla ut konceptet på fler restauranger i kedjan inom en snar framtid.
Läs även: O'Learys köper Harrys.