Ambitionen är att bli den största eatertainmentkoncernen i Europa.
Franchisekedjan O'Learys har tecknat ett avtal om att köpa över 94% av aktierna i Harrys Pubar AB av den nuvarande huvudägaren Christoffer Lundström. Affären ska enligt överenskommelsen genomföras under andra kvartalet 2021, och ambitionen är att skapa den största eatertainmentkoncernen i Europa.
– Våra varumärken kompletterar varandra bra och även om båda verkar inom eatertainmentbranschen har varumärkena två olika positioneringar i marknaden och olika målgrupper, säger Kenneth Lorentzen, VD på O’Learys Trademark.
Eatertainmentgenren, som är en benämning för mat och dryck i kombination med sociala spel, aktiviteter, evenemang och sport, har varit på stark frammarsch under senaste åren och företaget hoppas på att intresset ska fortsätta öka även efter pandemin.
– I spår av digitaliseringen och ett utökat hemmajobb ser vi att behovet av att umgås fysiskt tillsammans med vänner, familj och kollegor ökar, säger Kenneth Lorentzen.
O’Learys har fler än 110 enheter runt om i världen och får i samband med förvärvet av Harrys ytterligare ett tjugotal franchiserestauranger i Sverige.
Texten har även publicerats i Nöjesguiden nr 04, 2021.