Burn The Priest - Legion: XX

Christoffer Bertzell 00:00 17 May 2018

När Lamb of God återvänder till sina rötter, rotar upp sitt första bandnamn och spelar in covers av hardcore, punk och industri som formade dem blir till och med jag intresserad av de annars ofta ljumma jänkarna. Trots att urvalet av låtar bär tunga namn som Ministry, Cro-Mags och S.O.D. så kör de fem vännerna dem genom ett Lamb of God-filter och förvandlar detta till en härlig upplevelse av svettig moshpitaggression och adrenalinstinn attityd. Det är imponerande när de verkade vara nära utbrändhet efter förra plattan. Randy Blythe är som förväntat otrolig vid mikrofonen, men Chris Adlers makalösa trumspel kan få även den stelaste person att börja dansa. Hoppas detta smittar av sig på nästa Lamb of God-album!

The Rock*A*Teens - Sixth House

Du är förlåten för att aldrig ha hört talas om The Rock*A*Teens, de var som bäst måttligt framgångsrika på den lokala Atlanta-scenen innan de la ned verksamheten för 16 år sedan. Men när de nu är tillbaka med intensiv och rejäl skramlig garagerock och med en frontfigur i Chris Lopez med febrig intensitet, kraftfull pondus och en rejäl dos självironisk humor finns det ändå anledning att låna dem ett öra. Särskilt Lady Macbeth oroar och övertygar.

Dirty Projectors - Lamp Lit Prose

Den sortens hipsterness som Dirty Projectors med sin distinkta Brooklynindie full av modern och dansbar elektronik för några år sedan var självaste sinnebilden av brukar ha kort hållbarhet. Men som få samtida band har Dave Longstreth upprätthållit en sådan status över åren, och när han nu återvänder med finns alla förutsättningar för en fortsättning på det.