Titeln på det Nashville-baserade bandets femte album är inte bara ett ceremoniellt styrkebesked om att komma ut på andra sidan från pandemin, det är också symboliskt passande för bandets musik anno 2022 som är både bättre och hårdare än tidigare.
Kvartetten är i grunden ett hårdrocksband med radioanpassade låtar, men har på de senare plattorna haft en tendens att tygla sin tyngd och blivit alltför poporienterade. Detta har inte speglat bandet korrekt på dem scener de erövrat runt om i världen, där deras musik kommit mer till rätta med ett enormt riv och stor pondus.
Med Back From the Dead, som är bandets tyngsta album hittills, rättas detta till med råge. Varje spår är effektivt komponerat med fokus på ett aggressivt gung. Receptet känns igen från artister som Evanescence, Nickelback och Corey Marks produktioner. Det är snyggt och modernt, samtidigt som smutsigt nedstämda gitarrer bidrar till en hårdare inramning, som dock inte vore värt något utan Lzzy Hales otroliga röst.
Likt en virvelvind av Axl Rose och Miley Cyrus tar hon ton likt en gospelledare med rockstjärneambitioner och blåser bort all konkurrens av sångare i genren. Även om hennes förmåga redan var bevisad innan pandemin är det tydligt att revanschlustan står högt i tak.