Superpitcher kommer från Köln-bolaget Kompakt, som de senaste åren har visat oss att techno nog ändå måste vara pop och gå i valstakt för att vara bra. När Pet Shop Boys gick på scenen till en låt från en av bolagets Pop Ambient-samlingar på sin Köln-spelning blev Kompakt-chefen Michael Mayer överlycklig och tyckte att alla cirklar i världen hade slutits. Med den mentaliteten, och de senaste årets välförtjänta hype, känns Superpitchers debutalbum ibland som något som skulle kunna bli en väg in till tysk techno för samma grupp människor som upptäckte "electro" i och med Postal Service förra året. Och ibland känns det inte alls så. För Superpitcher är visserligen lika öppen för alla förslag som de andra Kompakt-artisterna, men visar det tyvärr genom att göra en larvig cover av Fever ("in the morning, fever all trough the night" ni vet) istället för den där ultimata techno/pop-hybriden som jag vet finns någonstans i en studio i Köln. [I]Here Comes Love[/I] är den där märkliga Kompakt-blandningen av ambient, techno, popkänsla och melankoli, bara inte riktigt lika bra som man hade tänkt. Samtidigt är det svårt att inte gilla när Superpitcher sjunger som en ännu ledsnare Bryan Ferry till sin melodiska techno, när han flummar om änglars misstag i fantastiska [I]Even Angels[/I] eller när han lånar texter från P Diddy för att visa exakt hur deppig han är:
"We ain't going nowhere, because we don't go nowhere, because we stay right here, because we are... sad boys for life. Yup."
Skivbolag:
Artist: