Gränserna mellan Nina Ramsbys båda band Baxter och Grand Tone Music är på väg att suddas ut, när webdesignerdansmusik med inslag av triphop, soft house och drum'n'bass börjar smyga sig in också hos Grand Tone Music.
[I]Go to Hell[/I] är en producents våta dröm, och räkna med att ljudbilden kommer att hyllas i branschorganen. Den är dessutom fylld av melodier som har alla förutsättningar att gå hem hos radiolyssnare och skivköpare i massor, genom att Grand Tone Music har sopat bort alla kanter och tecken på oro som fanns på den tre år gamla [I]New Directions[/I]. Här är det snyggt och polerat, rent och klart, stillsamt och lättsmält.
[I]Become Whatever[/I] är Sade-pop, och [I]Company[/I], en duett med Masayah, låter som en Lenny Kravitz-remix för någon välgörenhetsskiva och är till och med smetig i sin utslätning.
På [I]Gonna Be Fine[/I], med en försiktig soulgitarr, är melodin så stark att den lyser igenom den slickade ljudbilden, men den softa dansmusiken på [I]Say It Ain't So[/I], komplett med kvasireligiös gospelcrescendo, gör att man börjar misstänka att skivan egentligen är avsedd som en mycket påkostad låt- och produktionsshowcase med Madonna som mottagare.
När Baxter har slagit igenom stort på reklambyråer och i Aftonbladethörlurar kan Go to Hell mycket väl vara språngbrädan mot stort folkhemsgenombrott för Nina Ramsby. Det brukar ju vara följden av utslätning.
Artist: