Come Now

13:16 24 May 2000
Det är ganska häftigt att det låter som att Honeycave har två sångerskor, minst. I vissa partier låter det som om Maria Enzell har varit med om nästan lika mycket som Freddie Wadling, i nästa låter hon som hämtad från operan, i åter nästa som hämtad från någon gammal hårdrocksgrupp och i ännu en passus låter hon som PJ Harveys lillebror före målbrottet. Hon låter skolad, och det brukar ju medföra något slags tristess vilket detibland också gör, men hon ska ha beröm för att hon kan göra så mycket med sin röst. Inte nog med det - Maria kan spela fiol också, en lågt mixad fiolsom är bästis med gitarrerna. Det funkar bra. Ser hon bra ut också liggervärlden för Honeycaves fötter. Honeycave kanske är ett musikhögskoleband från början; misstanken väckseftersom produktionen och arrangemangen är så torra. Det låter lite förduktigt, polerat och har kanske lite för snygga stämmor mellan för snygga gitarrer och sång. Och för att jag skulle gilla Honeycave på riktigt,skulle de nog skippa de snällstompiga låtarna och koncentrera sig på de mervansinniga, rockande spåren som singeln Beautiful Boy With Ugly Teeth ochHades. Ett brutalt minus är den halva låten tre minuter efter att skivan"slutat". Gör inte så.
Skivbolag: 
Artist: 

Fler musikrecensioner