Den nya restaurangen The Italian Stallion fanns aldrig i större skala än i Josh Pieters pentry, och den enda utrustningen som fanns var en mikrovågsugn. Ändå lyckades de kränga maten via hemkörningsappen Deliveroo.
I en spoof man får anta vara inspirerad av Oobah Butlers Vicereportage om den påhittade restaurangen The Shed, skapade Youtubeprofilen Josh Pieters krogen The Italian Stallion tillsammans med vännen Archie Manners. Syftet var att se om han med bara sin mikrovågsugn kunde bli listad som restaurang i appen Deliveroo, och således kunna sälja "italiensk mat" till hungriga britter.
Det korta svaret är att det gick.
Inom loppet av några dagar registrerade Pieters ett företag, fixade en hemsida och lite sociala medie-konton. Utan att ha en godkänd inspektion från hälsovårdsmyndigheten tog det därefter ett par minuter att få restaurangen godkänd och listad i Deliveroo. Att krogen var registrerad på hans lägenhetsnummer, eller att fetaostbitarna på hemsidans bilder i själva verket var ett par Airpods spelade mindre roll.
Än roligare utvecklade det sig när den första testbeställningen gjordes från samma lägenhet som maten sedan mikrades i, och ja den levererades även dit. Efter att ha slängt på ett erbjudande om 40% rabatt började snart också riktiga beställningar att trilla in, och det blev många vändor för Pieters till färdigmatsdisken i det lokala snabbköpet.
Se hela filmen om projektet här ovan.