Toy - Happy in the Hollow

Tina Rosenfink 00:00 25 Jan 2019

Toy, som enligt min kompis Oskar betyder tönt på ”graffitispråk” och inte har någon som helst relevans till den här recensionen, har släppt en ny grym platta. Happy in the Hollow är bandets fjärde skiva och följer samma röda tråd som tidigare: psykedelisk indierock, lo-fi och postpunk. Toy överraskar dock med peppiga texter och hoppfulla melodier i exempelvis Mechanism och Sequence One. Det är en uppskattad utveckling från det annars så svåra och smärtsamma som vi är vana vid. I framtiden skulle det vara kul att se Toy göra ett riktigt poppigt samarbete med någon långt ifrån deras comfort zone.

3 Visa kommentarer (3)

Snoh Aalegra – Ugh, Those Feels Again

Snoh Aalegra har, trots en imponerande karriär, lyckas hålla sig precis utanför den svenska allmänhetens synfält. Uppsalas egen r’n’b-drottning har sedan hon lämnade staden blivit samplad av Drake, jobbat med hiphoplegenden Common och haft Prince som mentor. Hennes förra album Feels, som kom ut 2017, fick ett varmt mottagande. På Ugh, Those Feels Again hittar Aalegra tillbaks till samma varma sound. Det doftar av Brandy och Sade när Aalegra tar ton på albumet som borde väcka Sveriges uppmärksamhet.

Shura - Forevher

Forevher är en tidskapsel över artisten Shura distansförhållande. Det är en romantisk kärlekshistoria mellan två storstäder, berättad genom ett modernt filtret av obesvarade sms och långa nätter framför Skype. Av egen erfarenhet vet jag att långdistans är cirka det sämsta som finns, och för alla er som befinner sig i det just nu är detta verk en mycket ynklig tröst.

Lizzo - Cuz I Love You

Av någon anledning missade vi denna platta när den kom och det är hög tid att rätta den missen. Cuz I Love You blev nämligen Lizzos biljett till superstardom. Den startade en raketkarriär som bara väntat på att få lyfta, och sedan släppet har Lizzo setts på några av de största scenerna i världen bredvid några av de mest inflytelserika kollaboratörerna just nu.