Cherry Glazerr - Stuffed & Ready

Tina Rosenfink 00:00 2 Feb 2019

En gång i tiden hade jag en roomie. Vi bodde på ca 15 kvm och inredde vårt rum omsorgsfullt med halloweendekorationer i mitten av januari. Därefter öppnade vi en “tatueringsstudio” i hemlighet där vi under ett halvår inte tog emot en enda kund utan använde det som ursäkt för att tatuera oss själva (inte varandra) istället för att läsa kurslitteratur. Under den här tiden lyssnade vi varje dag på Grilled Cheese och Cat sitting in my room av Cherry Glazerr. Så needless to say, Cherry Glazerr har format mig till den inte-så-välfungerande personen jag är idag.

Stuffed & Ready skiljer sig mycket från den Cherry Glazerr som vi älskade och grät till. Den här skivan är argare och snabbare, men den största skillnaden är produktionen. Att gå från lo-fi och hemmasnickard indie till en mer välproddad punkpop är en förändring som jag upplever är för stor för bandet. Musiken, texterna och sången är inte längre komisk och klockren, utan polerad och analyserad.

Det finns dock några riktiga guldkorn på albumet. That's Not My Real Life, som är ett samarbete med Delicate Steve, är skivans bästa låt. Även Self Explained och Juicy Socks kommer få hamna på en “teenage angst” lista på Spotify.