Bild för Michaela Forni

Michaela Forni

Moderedaktörens val

1 Karl Lagerfeld älskar Cola
Världen verkar aldrig få nog av Karl Lagerfeld. Eller så är det Karl som aldrig får nog? Nu har han tagit ännu ett steg i sitt kreativa yrke och designat tre flaskor för Coca Cola Light. Gränsen mellan kärlek och hat till Lagerfeld är ibland hårfin, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte vill dricka min cola ur dessa flaskor i vår. Flaskorna säljs i limiterad upplaga på Colette i Paris.

Hello Grandpa!

Grandpa är butiken som är mer än bara en butik, det är snarare farfarn till alla andra butiker, det är butiken som visar de andra hur man har roligt samtidigt som man säljer kläder och prylar.

Krönika: Sjuttis på Schuttis

När första avsnittet på säsong två av Solsidan sändes för ett par månader sedan sågs det av två och en halv miljoner svenskar. Melodifestivalen har cirka tre miljoner tittare per deltävling. En musiktävling som sänds en gång per år och innehåller flera av våra största artister i Sverige.

Moderedaktörens val

1 Internationella Designers på NK
Sverige blir bara bättre och bättre på att ta in internationellt mode. Den 3 mars öppnade NK i Stockholm sin nya butik Internationella Designers där de har samlat de utländska märkenas bästa underlinjer. Här trängs Marc by Marc Jacobs, med bland annat See By Chloé, Alice by Temperley och Michael Michael Kors. Jag tror att Sverige välkomnar nya internationella märken och designers med öppna armar, så keep ’em coming!