INöjesguiden #5 har vi pratat med Oskar Linnros, Rikard ”Skizz” Bizzi och den otroligt begåvade Janet Leon. Vi har också träffat människorna bakom Kwaai som är ett musikaliskt utbytes-program med Sydafrika som alldeles nyligen fick ett bidrag på en halv miljon kronor från Statens musikverk. Mycket bra läsning!
Göteborgsredaktionen har också uppdaterats: en hängiven IFK:are har fått lämna plats åt en trogen ÖIS:are på restaurangsidorna. Det är Adam Wladis som gör en fantastisk debut som krog-redaktör. Adam är en hyllad reklamskribent och har tidigare spelat bas i Union Carbide Productions. Människan har uppträtt på den legendariska rockklubben CBGB i New York! Men från och med nu är han alltså krogredaktör och i det här numret har han bland annat pratat med hjärnorna bakom nyöppnade Burgersson på Skanstorget. Bläddra omedelbart dit. Pontus Tenggren, som vi ju alla älskar, tar en paus från tidningen, men finns numera på webben där han bloggar om ”kultur”, som han själv så fint väljer att uttrycka det.
Detta slog mig nu: Pontus Tenggren var tidigare medlem i Hästpojken, och scenredaktören Petter Seander spelar bas med Kristian Anttila. Göteborgs-redaktionen har blivit ett skyddsnät för vilsna indiestjärnor! Ett härbärge för Göteborgsmusiker, en andra chans! Men men, Petter Seander dissar opera på scensidan. Björn Werner (som även han gör kometkarriär som bloggare på sajten) pratar om ”det tomma vita rummet” på konstsidan. Jag skriver om den nya sommarklubben The Docks på Frihamnspiren som görs i samarbete med Nöjesguiden. Allt detta sker under ledning av vår nya chefredaktör Amat Levin! Det är ett fantastiskt nummer vi har att göra med på det sättet. Saker är i rörelse! Och ännu mer uppdatering ska det komma att bli, vi söker alltid duktiga skribenter som vill jobba med oss. Hör av dig! Före detta Göteborgsmusiker eller inte, släng iväg ett mejl.
Det är juni. Ny årstid, nya människor, nya begåvningar, nytt succénummer av din favorittidning! Välkommen in i värmen.
Vad händer med jaget vid teleportering?
Stad:
Kategori: