The Carters - Everything Is Love

Armani Maleh 08:45 22 Jun 2018

När man är bäst i världen får man göra vad man vill. För Beyoncé och Jay-Z betydde detta tydligen att hyra hela Louvren för att spela in musikvideon till Apeshit från deras gemensamma album Everything Is Love. Omringade av några av världens mest värdefulla konstverk (bokstavligen), är makarna Carter ändå de mest dyrbara.

När man är bäst i världen vågar man experimentera utan att oroa sig för konsekvenserna. Everything Is Love är som att doppa sig när man endast förväntas doppa tårna. Beyoncé rappar kvicka och pricksäkra verser och även fast detta inte förvånar någon, är det så kul att höra henne gå loss. Det genomsyrar hela skivan som strålar av självförtroende, stolthet och kärlek. Trots att det stundvis kan kännas som det är ett projekt signerat Beyoncé feat. Jay-Z (vilket egentligen kanske inte ens är något att klaga på) är det ett starkt bevis på parets kärlek och beundran för varandra. Varje gång levererar de ett mästerverk och Everything Is Love är inte ett undantag. Det är lekfullt med nyanser av soul och trap, med perfekta produktioner som möter alla förväntningar som kan tänkas finnas på The Carters. Häng den på Louvren nu.