Django Django - Marble Skies

Sophie Winberg 00:00 8 Feb 2018

Django Djangos tredje album sen debuten 2012 är packat med så många musikstilar och influenser att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Den som hoppats på att bandet hade hittat sin röst, blivit bekväma i sitt sound och landat i sin nisch har tyvärr inget att hämta i plattan.Bandet har snarare trasslat in sig ännu mer, och resultatet är svårplacerat. Det är pop med Moroder-synthar och Pet Shop Boys-vibes, samtidigt som det är skitig postrock, trallvänlig disco, falsett och indierock från 2008.

Det finns bra spår och musikaliskt finns mycket inspiration och energi, men det är svårt att finna något i musiken som talar till mig när jag blir så överöst av intryck och genrer.

Skivbolag: 
Artist: 

Fler musikrecensioner

Sarah Mary Chadwick - Please Daddy

Please Daddy är uppföljaren till the Queen Who Stole the Sky som Sarah Mary Chadwick släppte för nio månader sedan. Det allra första spåret heter When Will Death Come och i den allra första versen medger Chadwick att ingenting har blivit bättre sedan vi sist hördes.

Det Brinner - Bara öppna ögon kan se

2016 startade Matilda Sjöström från Steget ett simultant soloprojekt. Under namnet Det brinnersläpper hon vad hon själv kallar gråtdisco, ett fri genre som uppmuntrar till fuldans. Bara öppna ögon kan se är det andra albumsläppet under namnet. 

ShitKid - Duo Limbo/Mellan himmel å helvete

”Jag måste tona ner min oförskämdhet, min högljuddhet, men jag vet inte hur”, suckar Åsa Söderqvist i Vredesterapi (eller ”I have to be a little less, a little less loud, but I don’t know how” som det heter för den som föredrar den engelskspråkiga varianten Anger MGMT). Men även om Åsa Söderqvist och Lina Molarin Eriksson i högsta grad bör tas på allvar behöver vi nog inte göra det med just det citatet.

Nyhetsbrev

Vill du få Nöjesguidens nyhetsbrev och inbjudningar till våra fester? Anmäl dig här!