Bon Iver – i,i

Sara Berg 00:00 11 Aug 2019

Det roligaste med skäggtrubaduren Bon Iver brukar vara hans låttitlar. Från att ha varit relativt förväntade på första skivan, förvandlades de till städer på andra och en lek med olika specialtecken på tredje. Nu är låtarna döpta efter, tja, lite av varje? De heter iMiNaeem och RABi, till exempel. Ljudmässigt är detta smörig, smågnällig och tillbakalutad gubb-r'n'b med piano och skogsnymf-stråkar. Band of Horses möter Justin Timberlake under Man of the Woods-turnén, då han framförde en av låtarna sittande vid en lägereld. Det är helt enkelt tråkigt.

1 Visa kommentarer (1)

Snoh Aalegra – Ugh, Those Feels Again

Snoh Aalegra har, trots en imponerande karriär, lyckas hålla sig precis utanför den svenska allmänhetens synfält. Uppsalas egen r’n’b-drottning har sedan hon lämnade staden blivit samplad av Drake, jobbat med hiphoplegenden Common och haft Prince som mentor. Hennes förra album Feels, som kom ut 2017, fick ett varmt mottagande. På Ugh, Those Feels Again hittar Aalegra tillbaks till samma varma sound. Det doftar av Brandy och Sade när Aalegra tar ton på albumet som borde väcka Sveriges uppmärksamhet.

Shura - Forevher

Forevher är en tidskapsel över artisten Shura distansförhållande. Det är en romantisk kärlekshistoria mellan två storstäder, berättad genom ett modernt filtret av obesvarade sms och långa nätter framför Skype. Av egen erfarenhet vet jag att långdistans är cirka det sämsta som finns, och för alla er som befinner sig i det just nu är detta verk en mycket ynklig tröst.

Lizzo - Cuz I Love You

Av någon anledning missade vi denna platta när den kom och det är hög tid att rätta den missen. Cuz I Love You blev nämligen Lizzos biljett till superstardom. Den startade en raketkarriär som bara väntat på att få lyfta, och sedan släppet har Lizzo setts på några av de största scenerna i världen bredvid några av de mest inflytelserika kollaboratörerna just nu.