Kyle Craft —Showboat Honey

Patrik Forshage 00:00 18 Jul 2019

Han har utvecklats till något av en modern mästare på klassisk glamrock och elegant powerpop, och med sitt band sammansvetsat balanserar han fullt de vassa elgitarrerna med de mer episka pianoackorden och de melodiska basgångarna.

Om skivans känns ambivalent beror det på att den fångar en period där precis allt i Kyle Crafts liv gick fullständigt fel, och just när det inte kunde bli värre fann han den stora kärleken. Misär och lycka, kris och utveckling, otur och tur, fult och vackert, Blackhole/Joyride - motsatserna inträffade precis samtidigt. Och precis så låter Showboat Honey, med uppgivet suckande 2 Ugly 4 NY som skivans riffpopiga höjdpunkt och She’s Lily Riptide som någon showig gammal Elton John-hit.

Young Thug – So Much Fun

So Much Fun är Young Thugs första riktiga studioalbum, vilket kan vara något förvirrande. Med 18 mixtapes, ett samlingsalbum, tre EPs och en ofantlig mängd singlar i ryggen så är frånvaron av ett ordentligt album snarare ett tecken på att formatet tidigare har varit ointressant för Thugger. Om det är något han kan så är det att gå sin egen väg. Young Thugs avantgardistiska stil har legat som en grogrund för andra udda stjärnor som Gunna, Lil Baby och Lil Keed.

A$ap Ferg – Floor Seats

Det har gått två år sen A$ap Ferg släppte Still Striving och när han nu återigen gör entré så är det med pondus. Hans distinkta flow tar ingen paus på Floor Seats som är en nästintill militant samling spår som dryper av energi. Det är dock i pauserna från de moderna och intensiva produktionerna som han verkligen kommer till rätta.