När Henok Fentie och Karl Grandin grundade Omnipollo 2010 hade de antagligen ingen aning om att de skulle bli stammisar på Nöjesguidens ölmässa.
Men nu blev det så och det är vi glada för. Till vardags hittar ni deras bryggeri i en gammal kyrka i Sundbyberg - den 29 mars hittar ni dem i Brygghuset i Stockholm. Igen. Hur bra?
Berätta om ert bryggeri – vad är det som gör er unika?
– Vi har ända sedan vi startade försökt ändra sättet att se på öl, och sudda gränserna för vad man tänker att en öl kan vara och ska vara.
Kommer ni att ta med någon speciell ölsort som ni vill lyfta på mässan?
– Vi kommer ha en bra blandning av ölstilar som representerar oss, och som vi älskar. Humligt, mörkt och fruktigt. Dekadenta öl är nyckelordet.
Vad ser ni för trender inom ölvärlden just nu?
– Trenden att försöka skapa den perfekta IPA:n håller i sig, samtidigt som dörren har öppnats för att släppa in mer klassiska ölstilar i rampljuset igen. Brittiska stilar som Mild och Brown Ale börjar poppa upp mer och mer, kanske till viss del på grund av att Guinness har börjat "trenda" hos den yngre generationen och på TikTok.
Vad inspirerar er när ni tar fram nya ölsorter och smaker?
– Att hela tiden försöka hitta nya grepp och att pusha oss själva. Nyfikenheten och lekfullheten har alltid inspirerat oss i skapandet.
Vad är den största utmaningen inom ölbryggning?
– Att hålla sig fräsch och nytänkade i en ölvärld som ständigt är under utveckling.
Vad ser ni mest fram emot med Nöjesguidens Ölmässa Stockholm 2025?
– Att få servera god öl, och träffa alla som är lika peppade som oss. Ölsverige har en fantastisk gemenskap.