Bild: Starcom

Musrestaurangen i Malmö prisad i internationell reklamtävling

10:51 10 May 2017

Starcoms miniatyrkampanj vann guld i kategorin "Best creative use of media".

Även om konstnärskollektivet Anonymouse, skaparna bakom den hyllade musrestaurangen i Malmö, inte hade några kommersiella baktankar med sitt projekt på Bergsgatan fanns det samtidigt andra aktörer som passade på att utnyttja läget. Reklambyrån Starcom Malmö var en av dem.

När vinnarna i reklamtävlingen Festival of Media Global Awards korades i Rom häromdagen tog Malmöbyrån hem guld i kategorin "Best creative use of media" tillsammans med sin kund City Gross. Detta efter att ha utformat miniatyrkampanjen "Size does matter to mice" som de placerade invid Anonymouse lilla restaurang.

– Vi är så otroligt glada och stolta över att vinna guld i detta ärofyllda pris tillsammans med City Gross. Det är alltid kul när kunder vågar testa något nytt och när vi som mediebyrå får stå för både idé, strategi och utförande. Vi ser fram emot fler spännande kampanjer framöver, säger Maria Petersson, medieplanerare på Starcom Malmö, i ett pressmeddelande.

Läs även: "Döskalle & Mästerligt möter Anonymouse"

Stad: 
Kategori: 
Se alla artiklar om: 

Fler artiklar

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Nöjesguidens nyhetsbrev


 

Missa inga nyheter! Missa inga fester!
Anmäl dig idag!