Moderedaktörens val

Michaela Forni 14:12 28 Jan 2011

Januariångesten har lagt sig och jag har äntligen kommit till insikt om att det är nytt år och nya tag som gäller. Därför är det bara att starta nya året på bästa och snyggaste sätt – med fräsch hy, nya inspirerande tv-program och en ny maskulin vårlook till exempel.

1. Inspireras av Stylisterna
Den 24 januari hade Kanal 5:s nya webb-tvsatsning Stylisterna premiär med Sofi och Frida Fahrman i spetsen. Programmet går ut på att ett gäng unga och ambitiösa personer ska tävla om att bli Sveriges nya stjärnstylist. I Sverige produceras det väldigt få tv-program med inriktning mode och med tanke på att systrarna Fahrman håller i fanan tvekar jag inte på att det kommer att bli ett inspirerande och intressant program att följa i vår.

2. Hopp i Vasastan
Det är så roligt när svenska märken öppnar upp butik efter butik både nationellt och internationellt. Det går bra nu. I december öppnade Hope upp sin nya butik i Vasastan i Stockholm. Ljusa lokaler och minimalistisk inredning som så ofta speglar svenska märken (men det är ju så fint). Ge butiken ett besök under din nästa shoppingrunda, du hittar den på Odengatan 70.

3. när vi ändå snackar butiksöppningar
Hope är inte de enda som öppnar nytt. The Local Firm har precis öppnat sin första (!) egna butik på Skånegatan 82 i Stockholm och är verkligen värt ett besök om man är ett TLF-fan. Med tanke på hur mycket jag har hyllat märket under de senaste modeveckorna kan ni förstå att i alla fall jag är i extas.

4. Att försöka se ut som Caroline Winberg
Den bästa känslan som finns är att hitta en prisvärd skönhetsprodukt och till sin förvåning inse att den är bättre än vissa produkter man tidigare provat till det dubbla priset. Ansiktsmasken från Caroline Winbergs egen hudvårdsserie för Stockholmsgruppen är en sådan produkt. Den har en härlig blå färg, stramar åt utan att kännas obehaglig och lämnar en fräsch känsla i huden. ”15 minutes facemask” kostar 79 kronor och innehåller bland annat kaolin som drar åt sig fett och orenheter.

5. Snyggaste killen i vår
Nike har släppt en hel radda med nya baseballjackor för tjejer och killar. The Destroyer är en uppdaterad version av Nikes klassiska baseballjackor och är vårens snyggaste jacka för män. Den är dessutom vattentät och skyddar från vind vilket passar utmärkt under Sveriges mindre varma vår. Pris 3 700 kronor.

6. Den maskulina våren
Minimalism är fortfarande ledordet i modesverige och som ni kanske tidigare har märkt är det inte mig emot. Lindex fortsätter att överraska med starkare kollektioner för varje säsong och vårens kollektion är utan tvekan deras bästa på mycket länge. Med en tydlig maskulin stil utan att för den delen tappa det feminina, samt med fokus på detaljer, material och snitt. Det finaste är nästan alltid det mest okomplicerade, härligt att Lindex har hakat på de svenska modemärkenas tänk.
 

Stad: 
Kategori: 

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Nöjesguidens nyhetsbrev


 

Missa inga nyheter! Missa inga fester!
Anmäl dig idag!