I en värld av konsumtionshets och köphysteri är det viktigt att inte glömma bort vad som faktiskt existerar utanför bubblan av vackra klänningar och skyhöga skor. En del saker i världen är oundvikliga och hemska. Därför blir jag väldigt glad av att se hur en del företag och märken inom modebranschen väljer att på ett eller annat sätt arbeta för att hjälpa. Konsumtionshetsen kan vi inte styra över men att få människor att köpa rätt är kanske enklare.
Give Hope är Barncancerfondens nya, hoppfulla kampanj som har gjort ett samarbete med smyckesdesignerna David & Martin. Tillsammans har de tillverkat ett halsband av bra material men med minimala utgifter där överskottet går direkt till Barncancerfonden.
Halsbandet finns i en barn- och vuxenstorlek och är tillverkat i 925 sterling silver. De säljs på NK Details i Stockholm och Göteborg. Det finns även att köpa via Barncancerfondens hemsida till en kostnad av 500 kronor.
Kampanjen sträcker sig långt över samarbetet med David & Martin. Det är en optimistisk och långsiktig kampanj. Ofta och förståeligt finns det mycket sorg när man arbetar med välgörenhet, men Give Hope-kampanjen har istället valt att vara positiva och energifyllda, något som gör att man mer än gärna vill vara med och ge. Det känns som ett projekt där alla är delaktiga och vill bidra, oavsett om det är genom att lägga upp Give Hope-badgen på sin Facebook-profil, köpa en Give Hope-presentbox eller ett halsband av David & Martin. Ni kan läsa mer om Give Hope samt David & Martin på givehope.se.