De nya jackorna ska hjälpa försäljarna att sälja fler tidningar.
Eleverna på Beckmans Designhögskola har designat nya jackor till Situation Sthlm-försäljarna. Syftet med jackorna är att försäljarna ska bli synligare och därmed kunna sälja fler tidningar.
– Jag hoppas verkligen att alla stockholmare kommer uppmärksamma det här, se oss och köpa mycket tidningar av oss nu. Det blir mycket lättare att hitta oss ute på gatorna. Det kommer känneteckna hela den här kåren, säger Ann Malmberg, säljare på Situation Sthlm i ett pressmeddelande.
Säljarvästen är fastsydd inuti en ficka och kan stoppas in när försäljaren sålt klart.
- Jag fastande direkt för att jackan har två användningsområden. Man syns. Och vill man inte synas när man sålt färdigt går det också att vara lite privat. Jag uppmanar alla stockholmare att hålla utkik efter oss för nu kommer vi att synas mycket bättre. Och bli inte avundsjuk på jackan, för det tror jag de blir, säger Pierre Blom, säljare på Situation Sthlm i ett pressmeddelande.