Mini Ninjas är toksött efter kalkyl och innebär en helomvändning för IO Interactive, som tidigare mest har sysslat med att beskriva en skallig yrkesmördares vardagsbestyr. Jag misstänker att det har att göra med att hela den danska spelstudion gått och blivit föräldrar. Då är det lätt att det slutar så här. Man vill vara nere med sin avkomma, och så långt är jag med. Tyvärr känns Mini Ninjas mer som kontemporär lördagsmorgon-anime (med skön nick till Teskedsgumman) än, säg, tidlös Pixar. Förmodat förnöjligt för den tilltänkta målgruppen, men allt för ytligt för den del av populationen som genomgått puberteten. När allt är sagt och gjort känns det som IO i fortsättningen borde bejaka sitt intresse för genocid istället för filantropi för kids.
Plattform:
Stad:
Fler spelrecensioner
Recension: Football Manager 2017
"Ofta känns det som att man skriker sina taktiska instruktioner till en vägg."
Ori and the Blind Forest
Castlevanias och Metroids främste arvinge är här. Och det är mer än bara ögongodis!
Spelrecension: Bloodborne
Blytung atmosfär, smart speldesign och en utmanande svårighetsgrad borgar för många timmar spelglädje.
The Vanishing of Ethan Carter
Michael Gill har besökt platsen som har mer att gömma än Twin Peaks och Bright Falls tillsammans.
80 Days
80 Days är en slags interaktiv novell, där du samtalar dig över kontinenter – med målet att varva jorden på under 80 dagar. Huvudkaraktären i Jules Vernes originalsaga, Phileas Fogg, är en sidokaraktär och spelaren styr istället Foggs franske assistent, Jean Passepartout.
Gods Will Be Watching
Det finns ingen binär, svart/vit, god/ond värld. Verkligheten är mer komplex än så. Det är ett av Gods Will Be Watchings huvudteman. Ett retrodoftande peka och klicka-äventyr (minns ni Monkey Island? Day of the Tentacle?) som utspelar sig i en rad olika fasta scener. Varje scen går ut på att spelaren ska lösa ett problem genom dialog och handling.