Vilseledande reklam

Roger Wilson 00:35 19 Jan 2001
På kort tid har Nöjesguiden drabbats av att filmbolag hittar på egna Nöjesguidesbetyg till sina filmer, betyg som de sedan använder i sin marknadsföring. Beklagligt, och förödande för den som följer vår betygssättning. I annonser för [I]Billy Elliot[/I] och på videomslaget för filmen [I]Gone in 60 Seconds[/I] vill filmbolagen få dig att tro att Nöjesguiden gav filmerna betyget "Mästerverk". I bägge fallen är det så att filmerna bara fick betyget 4/6 - alltså ansiktet med ett litet, blygsamt leende. Vi beklagar att vissa av er blivit vilseledda och vill också tacka de läsare som mailat oss om de påhittade betygen. Vi lovar att framföra era klagomål till filmbolagens marknadsavdelningar.
Stad: 
Kategori: 

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Nöjesguidens nyhetsbrev


 

Missa inga nyheter! Missa inga fester!
Anmäl dig idag!