Ett av de mer obegripliga namnbytena den senaste tiden är den stockholmska videobutikskedjan Videobutikens namnbyte till Buylando. Nöjesguiden ringde upp marknadsansvarige Kent Granath för att få en förklaring.
[B]Hur kul är det att förknippas med en gammal taskig discohit från slutet av 90-talet?[/B]
- Vi vill inte alls kopplas till den, och jag tror folk mer tänker på oss som köplandet. Vår grafiska profil är till exempel en helt annan än om vi hade inspirerat oss av musiken. Nu är vi strikta och raka, då hade det nog varit lite mer spejsat och färger.
- Det är ju fantasiord vi skapar, Boxman var också ett sånt ord som vi kom på själva när vi var med och startade det företaget. Men att vi byter namn nu har i första hand med en om-strukturering av företaget att göra.
[B]Vilka namn valde ni bort när ni valde Buylando då?[/B]
- Buyoo, Dropin och Pickup var några vi funderade på. Men det handlar mycket om att domännamnen på Internet måste vara lediga för att vi ska kunna välja ett företagsnamn.
[B]Vilka reaktioner har ni fått?[/B]
- Blandat, många har tyckt att det varit kul och skojigt. Men alla verkar komma ihåg det i alla fall. Fast för stamkunderna kommer vi att vara Videobutiken länge till.
Stad:
Kategori: