Den sociala medieupplevelsen Youseum öppnar i Mall of Scandinavia

13:30 10 Feb 2022

Kreativa uttryck och skapande kommer att stå i fokus när den sociala medieupplevelsen Youseum slår upp portarna i mars. Den nederländska verksamhetens koncept är att öppna en kreativt öppensinnad lokal där gästerna kan ge utlopp för sina skapande yttringar på sociala medier. Den tusen kvadratmeter stora lokalen ligger i Westfield Mall of Scandinavia i Solna. 

Lokalen inrymmer 15 rum med 25 olika interaktiva element utfördelade. De interaktiva upplevelserummen, som de kallas, kommer låta Youseums gäster leva ut olika fantasiscenarion som att framträda på scen framför stor publik. Dessa scenarion ska besökarna få möjlighet att dokumentera för att sedan publicera på sina sociala medier.
– Vårt museum med alla dess interaktiva upplevelser syftar till att öka kreativiteten, få fram det bästa av våra besökare och få dem att känna sig som de sociala medier-rockstjärnor de är, säger Koen Derks medgrundare och VD Youseum i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare finns det ett Youseum i ett Westfield-ägt köpcentrum i Amsterdam, utöver Sverige så lanseras även Youseum i Tyskland. 

Youseum öppnar i mitten av mars.

Stad: 
Kategori: 
0 Kommentera

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Nöjesguidens nyhetsbrev


 

Missa inga nyheter! Missa inga fester!
Anmäl dig idag!