Travis Scott & Quavo - Huncho Jack, Jack Huncho

Armani Maleh 09:24 7 Jan 2018

Vi hade tydligen varit snälla 2017, för två dagar innan jul fick vi en tidig julklapp signerad Travis Scott och Quavo. Efter mycket buzz släppte duon äntligen sitt samarbete Huncho Jack, Jack Huncho. Ett album som stämningsfullt börjar med en sample från Otis Reddings Coffe and Cigarettes i öppningsspåret Modern Slavery och sakta leder oss genom 13 välproducerade spår. Även Quavos Migos-kollegor Offset och Takeoff gästar projektet på varsitt spår och albumet peakar med spåren Saint och harmoniska Saint Laurent Mask

Travis Scott och Quavo har samarbetat tidigare på bangers som bland annat Pick Up the Phone, Know No Better och Drakes låt Portland, vilket ger samarbetet en naturlig ton. Ibland blir det nästan för naturligt, och stundtals känns det mer som att upphovsmannen borde skrivas som Travis Scott feat. Quavo. Det är absolut inte något negativt, bara lite synd.

Om man förväntade sig ett tungt och hårt album från Travis Scott och Quavo blir man nog besviken. Om man däremot som jag var helt mätt från den övermäktiga musikbuffén som 2017 inneburit känns albumet omfamnande och varmt. Lite som en dessert efter en spektakulär huvudrätt under en trerättersmiddag.