Seriöst, Telia

Amat Levin 15:02 26 Apr 2012

telia

Ursäkta arg-insändare-stämningen, men är tvungen:

 

Beställde nyligen bredband till min nya lägenhet. Eftersom min lägenhet inte var utrustad, blev jag tvungen att ta bredband via telejacket och mitt val föll på Telia. Detta var typ den 8 april.

Någon vecka senare fick jag all utrustning, kopplade in allt korrekt och upptäckte att Telia inte skulle aktivera bredbandet förrän om ännu en vecka, den 23 april. Så i måndags förväntade jag mig att det skulle funka, vilket det så klart inte gjorde. Ringde kundtjänsten, de frågade typ om jag hade satt i sladden, och sa sedan motvilligt att det såg ut som att de inte hade hunnit aktivera modemet. Men de skulle ”skicka det högre upp i Telia” och se till att det blev aktiverat snarast. Om det fungerade igår, två dagar efter min påminnelse och tre veckor efter beställning? NEJ! Ska det behöva ta så lång tid att få bredband 2012? Funkar det inte när jag kommer hem ikväll ska jag telefonterra kundtjänsten.

Och det är extra störande för det känns som (och det här har jag inga som helt belägg för) att det är någon på Telia som bara måste trycka på en knapp för att det ska bli aktiverat. Push the button!

Och låt mig inte ens gå in på att de glömde skicka med telefonen jag skulle få i samband med bredbandet.

Fler blogginlägg från Amat Levin