Jag ska inte påstå att jag förstår resonemanget. Men någonstans längsmed vägen har spelmakarna med Wii som huvudfokus fått hybris och lämnat det bekvämt stilistiska för att istället börja försöka skapa spel med mer realistisk framtoning. Är man inte helt bekant med de tekniska förutsättningarna är det ungefär lika begåvat som när svensk filmindustri skulle visa sig på styva linan och Hollywood-spränga Hötorgsskrapan i Beck: Hämndens pris. Det gick väl sisådär, och det är i ungefär de här trakterna Cursed Mountain opererar. Någonstans i Himalaya finns en bergsstad som är hemsökt med god marginal. Genom den slöjoggar spelets protagonist, löser tafatta pussel och viftar lite håglöst mot spöken med en magisk klätteryxa. Det är ungefär så upphetsande som det låter. Cursed Mountain är ett tekniskt haltande skräckspel och förvisso fyllt till bredden med olustiga känslor, men inte några av dem Deep Silver avsett.
Cursed Mountain
Utvecklare:
Stad: