Terroir som konst

Redaktion 14:30 4 Mar 2021

Ett växande vinintresse blev en bra grogrund till Brushery Markets vinkartor. 

Grundarna av designstudion Brushery, Linnea Hellström och Elin Aschberg, utgick ifrån sina egna intressen kring odling och vin när de tog fram den nya kollektionen till sin webbshop. 

Serien består av åtta kartor föreställande några av de mest älskade och erkända vindistrikten som Barolo, Barbaresco och Rhone.
– Länge har vi fått stå ut med vinkartor som påminner mer om en turistkarta och som man hellre förvarar i en byrålåda än hänger upp. Vi ville skapa en karta som var både informativ och vacker att titta på, säger Elin som är grafisk designer och som har ritat alla vinkartor från grunden.

Kartorna säljs tillsammans med en mängd andra mat- och dryckesinspirerade motiv på brushery.se. 

Stad: 
Kategori: 
Publicerad i tidning: 

Texten har även publicerats i Nöjesguiden nr 03, 2021.

0 Kommentera

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Nöjesguidens nyhetsbrev


 

Missa inga nyheter! Missa inga fester!
Anmäl dig idag!