Vid första anblicken verkar e-handel och iGaming vara minst sannolika följeslagare. När allt kommer omkring kan de krafter som driver varje område inte vara långt ifrån varandra. Kan du vänligen besöka vilken e-handelswebbplats som helst och du kommer sannolikt att upptäcka att du kan registrera dig för ett gratis konto eller en gratis testversion av alla produkter, verktyg, tjänster som företaget försöker använda för att eggar dig till att bli en återkommande kund.
Vi har ett exempel på vad vi menar. Kontorsfavoriten Graze ska skicka din första ask med godis gratis, Amazon Prime erbjuder dig de första 30 dagarna av samarbete gratis, men vad deras lönsamhet? Du bör försöka övertyga din målgrupp, som kommer att använda din kostnadsfria tjänst, hur du förvandlar dem till betalande kunder. Spelindustrin kan hjälpa till här.
Varför hasardspel är så intressant för många människor?
En av orsaker som beskriver tillväxt inom hasardspel fack är det faktum att fler och fler spelare över hela världen kan njuta och spela på nya casino utan svensk licens. Tekniken och internet är säkert ansvariga för boomen inom spelbranschen online och det gör vadslagning hos en bookmaker online eller att spela roulette på ett onlinekasino lite lättare för alla. Att spela är nu mycket bekvämare, mycket enklare och det lönar sig genom att locka nya kunder. Skillnaderna mellan de två branscherna är tydliga.
Törsten efter konkurrens, det är skillnad mellan de två branscherna.
Undvikande av risker, kundrecensioner, pengarna-tillbaka-garantier och prissänkningar är e-handelsavtal utformade för att bygga förtroende och minska friktionen mellan köpare och säljare.
Å andra sidan, iGaming kommer med risk. Det kan vara fantasy fotboll, onlinekasinon eller även Pokémon Go, i alla dessa fall förväntar du dig resultatet. Vinna eller förlora. Allt detta åtföljs av vild spänning.. Ändå har e-handel mycket att lära av iGaming. Om det är en sak som iGaming förstår så är det hur vanor kan skapas. När allt kommer omkring står iGaming för interaktiv och kommer i två former: för det första digitala spel och för det andra flerspelarapplikationer som tar spelare från en isolerad, rent virtuell upplevelse till den fysiska världen. I båda formerna är risk, konkurrens och gemenskap kärnan i dess framgång.
Vad e-handelsbranschen kan lära sig av iGaming område
Vad är viktigt för spelaren? Enligt en undersökning på Facebook är detta vad som hände: nya uppdrag och nivåer, en känsla av prestation, dagliga belöningar. Tja, om vi översätter det här i termer av e-handel betyder det: ett anbud nya och exklusiva produkter och innehåll utöver gratis konton eller gratis provperioder, någon form av återgivning av spelmetoder som märken eller e-post Grattis till fysiska belöningar, dagliga belöningar för lojala kunder för att uppmuntra lojalitet. Generellt sett är freemium modellen i spel väldigt lik e-handel – nå din målgrupp med ett gratis eller lågpriserbjudande, vilket gör dem till en betalande medlem genom exklusiva erbjudanden och en känsla av tillhörighet.
Facebook – framtiden för produktmarknadsföring?
Alla gillar komplimanger. Speciellt när det kommer till hur moderiktiga, unika eller snygga vi ser ut. Smarta marknadsförare har vetat detta i flera år. Få saker lockar så många likes från Facebookvänner som ett foto på dig. Varför? Det är enkelt. Eftersom likes har en djupgående effekt på hjärnan. Socialt godkännande utlöser opioidsystemet som ger oss njuta. När en koppling har skapats mellan lycka och digital kommunikation, kliver dopamin - den "villiga" kemikalien in för att locka in oss gång på gång.
Till exempel låter Covet Fashions app användare klä upp avatarer, publicera sina skapelser, delta i utmaningar och vinna fysiska eller virtuella priser. De spelar med andra ord vad Pura Vida använder som socialt bevis.
Tänk också på beviset på framgången med Pokémon Go. Oftast ses kraften i förstärkt verklighet som ett avgörande inslag i spelet. Data från EEDARs PlayerPulse rapporterar dock att huvudfaktorn för att motivera spelare att vara relationer. Hitta ett hälsosamt spelmönster som fungerar för dig. Bygg en ständig utmaning och belöna människor med priser, sociala utmärkelser eller rätten att skryta med topplistor och märken. Du kan lära dig mer om gambling promotions och tjäna en stor summa pengar. Verkligheten är att den mänskliga naturen älskar konkurrens, risker och relationer. Låt dessa tre önskningar informera dina vanebildande metoder för att behålla kunder och inte bara kommer du att njuta av det, utan kunder kommer att finna det nästan omöjligt att motstå att återvända.