Om Call-O

Calle Schulman 07:16 10 Jun 2010

Call-O är min kosumentidé. Det hela går ut på att jag med mina läsare blir viktig för företag. Jag är på konsumentens sida. Alltid. Men det innebär inte alltid att konsumenten är rätt ute. På samma sätt som advokater ibland företräder klienter som är skyldiga. Det låter lite högtravande ser jag nu. Men det är ändå viktigt.

Electrolux-fallet var ett sånt fall som handlade mer om känslor än om lagboken. I mina ögon ÄR det ganska vettigt av ett företag att byta ut ett måndagsexemplar. Alla vet att såna existerar, och alla vet vilket gissel det är att äga.

Jag var på kundens sida helt och hållet. Även om Electrolux följer aööa konsumentlagar måste jag i alla fall göra vad jag kan. För Electrolux är ett sånt företag som borde ligga långt över sånt här kvalitetsmässigt. Som Mulberry. Köper man en väska därifrån som går sönder får man omedelbart en ny. Helt utan vidare. I mina ögon ligger Electrolux i det segmentet. Håll käften-kvalitet. Men tydligen inte.

Tanken är inte att Call-O alltid ska få rätt. Tanken är att se hur samarbetsvilliga företagen är och hur måna de är att göra sina kunder nöjda. I det här fallet tycker jag inte att de lyckades.

Skicka gärna tips på när ni själva känner er illa behandlade. Dock inte runt tele-operatörer. Det är alldeles för vanligt, och där krävs något större för att få ändring.

Fler blogginlägg från Calle Schulman