TV-operatörerna har gjort sig kända som allt annat än tillmötesgående mot sina kunder. I dagens ärende tar jag mig an Roger Andersson, som haft stora problem med sin box från Viasat.
FRÅN CALLE TILL VIASAT
Det här mejlet samt dess svar kommer att publiceras på http://nojesguiden.se/blogs/calle-schulman. En blogg med ca 50 000 unika besökare i veckan under rubriken “Konsument-blogg”
Hej!
Jag har blivit kontaktad av Roger Andersson i Skärblacka. Han har en hel del problem med sin box. Här nedan är hans rader:
“Nu till mitt problem, jag har Viasat Tv med en box med hårddisk.
Problemet är att den svenska texten på filmkanalerna släpar efter eller försvinner.
Det är väldigt irreterande eftersom man ej kan koncentrera sig varken text eller engelskan.
Har kontaktat Viasat ett antal gånger och får då svaret att det är ett mjuvarufel som ska åtgärdas.
Det har dom nu sagt i åtta månader.
Hoppas du kan pressa dom mig lyssnar dom inte på.
Mvh
Roger Andersson Skärblacka”
Visst hjälper ni väl Roger? Det är väl inga konstigheter? Det är väl klart att han inte ska behöva titta på tv med släpande text? Det har ju ändå gått åtta månader.
Bästa hälsningar
Calle Schulman
FRÅN VIASAT TILL CALLE
Hej,
Tack för ditt mail Calle!
Problemet med släpande text på filmkanalerna beror på ett mjukvarufel som finns i en del boxar, bland annat den Roger har. Vi jobbar intensivt på en lösning och tycker själva att det är otroligt trist att det har dröjt. Vi har precis fått in en mjukvara som vi hoppas kan lösa problemet, denna ska nu testas för att säkerställa att så är fallet. Tills dess att den nya mjukvaran är testad och lanserad kan man prova att pausa filmen i fem sekunder ungefär, och därefter trycka på play. Då brukar textningen komma igång igen.
Vänligen
Karin Zingmark
FRÅN CALLE TILL VIASAT
Hej igen! Och tack för snabbt och redigt svar.
Jag kan tycka att Roger är värd en kompensation – kanske i form av rabatt på månadskostnaden under de gångna månaderna. För visst ska man inte behöva betala fullt pris för en tjänst som inte fungerar fullt ut?
Bästa hälsningar
Calle
FRÅN VIASAT TILL CALLE
Hej hej!
Har du möjligtvis Rogers kontaktuppgifter? Det vore kanon om du kan maila över det så ser jag till att han blir kontaktad av rätt person hos oss.
Vänligen
Karin
FRÅN ROGER TILL CALLE
Hej Calle!
Du har verkligen fått fart på Viasat. Jag har nog ringt dem 10-12 ggr men för dig räckte det med ett samtal.
Viasat ringde idag och erbjöd mig kompensation tre månader utan avgift (279kr/mån).
Problemen ska vara lösta om tre veckor.
Tusen tack
Roger
Call-O:s utlåtande:
Viasat har tagit tag i problemet och nu lovat Roger att problemet kommer att vara löst inom kort. Dessutom kompenserar Viasat Roger med tre gratismånader. En kompensation jag inte anser vara helt generös, men som i vilket fall som helst visar Viasats goda vilja. Call-O och Roger anser att problemet är ur världen.
Call-O bestämmer sig således för att FRIA Viasat, som till slut visat sig vara ett schysst företag.
Har du blivit illa behandlad av ett företag? Jag hjälper dig. Mejla en kort berättelse om vad som har inträffat till calle@hardhatmedia.se