Ubisoft

Vansinnet i Assassin's Creed: Unity

Michael Gill 10:56 19 Nov 2014



Att göra ett spel som fungerar är inte det lättaste som finns. Faktum är att det är något av det svåraste som finns. Till och med rutinerade jätteaktören Ubisoft har problem med det. Det har blivit särskilt tydligt sedan Assassin's Creed: Unity släpptes. Jag twittrade snabbt om det igår, om hur jag älskar vansinnet som uppstår när en låtsasvärld spricker i sömmarna. Min tweet handlade om när jag gått runt på Paris gator och sett människor sugas ner i lervälling – för att sedan skjutas ut döda lite längre ner på gatan. Och tweeten gav mig Metros prestigefyllda pris ”Dagens tweet”.

Jag tror jag nuddat vid det tidigare här i bloggen, hur jag älskar buggar för att de liksom ger spelen en extra dimension. Här uppstår berättelser som ingen designer eller programmerare haft för avsikt att berätta. Ditt cowboyspel förvandlas till ett skräckspel i samma sekund som människor börjar springa runt som pumor, till exempel. Men för det mesta ser det bara sjukt jävla roligt ut.

För de som inte hängt med i exakt hur trasigt AssCreed: U är så kommer här nedan ett axplock. La crème de la crème av vansinnet.



Den kanske mest episka av alla glitchar i AssCreed: U. Grafikbuggar blir inte bättre/läskigare än så här. Har också förevigats av en konstnärligt lagd.



En variation på fejskaoset ovan.



Ett par dudes som rider förbi. Fast utan hästar. Inga konstigheter.



Kan en verkligen lita på att molekyler och gravitation och allt det där bara ska fungera jämt? Jag är på riktigt rädd för att något sånt här ska hända irl.



Så sjukt fab dessa weaves.



Spindelmannen. På ett jätteäckligt sätt.



Den kulturella twerk-approprieringen i revolutionens Frankrike.

Och så den ABSOLUT bästa reaktionsgifen jag någonsin sett:

Läs mer

E3-recap 3: Ubisoft

Michael Gill 09:12 10 Jun 2014
Se alla artiklar om: 



Mässans spel så här långt är, precis som under förra årets E3, The Division. Svenska Massive bygger något som ser ut att bli en magisk kombination av taktisk tredjepersonsaction och trovärdig postapokalyps baserad på smutsiga virus. Den filmiska trailern som visades på Ubis konferens är ingen humörhöjare direkt, men jösses vad peppad jag är på detta.



I övrigt var det en väldigt Ubisoftsk konferens vi fick se. Ett Far Cry 4 som såg ut som vi förväntat oss (nyheten om att du kan köra tillsammans med PS4-vänner som inte äger spelet var det mäktig). Väldigt mycket dansspel blev det också, Just Dance går ju bra. Träningsspel är tydligen fortfarande en grej. The Crew var ett bilspel där du ska köra från kust till kust (i USA) utan en enda laddningstid. WW1-liret Valiant Hearts har jag skrivit om tidigare. Det ser fortfarande vldigt fint ut.

Assassin's Creed: Unity stack ut, mest pga Franska Revolutionen samt fyrapersoners-co-op.



Ja, och det är ju inte Ubisoft utan lite (mer) Tom Clancy. Rainbow Six Siege. Blir så trött på skådisar som leker att de spelar tillsammans. Så sjukt forcerat prat. Alla som suttit på venten och spelat lite dota vet ju att det inte låter så här.

 

Läs mer

SPEL: Michael Gill

När din boy i spelbukten, Nöjesguidens spelredaktör Michael Gill, växte upp fick han inte spela tv-spel. Men det har han tagit igen med råge. Som utbildad kulturjournalist har han inte bara skrivit om spel i hela sitt yrkesverksamma liv, han har också wallraffat på insidan av branschen.

I bloggen kommer Michael Gill gå Nöjesguiden på SpelbranscHen. Här kommer ni hitta spelen ni inte visste fanns och vinklarna ni alla längtat efter. Eftersom Gill does what Nintendon't.

Håll er uppdaterade!

Gilla Nöjesguiden!

Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!

Gilla