pr
Om man hade startat en byrå
Simon Strand 09:47 26 May 2015Jag kommer aldrig starta en byrå, men om jag hade gjort det så hade det möjligtvis något bräkiga manifestet sett ut såhär:
Land of the Spheres
Simon Strand 09:18 18 May 2015Mitt förslag på slogan till Visit Sweden & Business Sweden, "Land of the Spheres", bygger på att vi har både världens största sfäriska byggnad och i Wallenberg den sfär som kontrollerar störst andel av ett lands BNP. Men Sveriges sfäriska oerhördhet bedömdes inte vara en tillräckligt stark drivkraft för vare sig turister eller investerare.
Att lansera bloggen
Simon Strand 13:19 8 May 2015När man väl har skaffat blogg är det lika bra att satsa på att den blir välläst också. Så känner jag. Därför har jag vänt ut och in på mig själv i jakten på läsare. Det är inget att sticka under stol med. Min strategi står på två ben kan man säga. Dels betalar jag folk 100 kronor för att de ska sprida bloggen 'till vänner och familj', dels SMS:ar jag alla som heter Fredrik och kollar om de kan skriva om min blogg.
Fredrik Virtanen på Aftonbladet
Frostigt. Men »let the bridges I burn light the way«, antar jag.
Fredrik Thambert på Resumé
Samtidigt staplar Devi Brunson hundralappar. Hon, som tidigare har skrivit för Nöjesguiden, jobbar nu hos min gamla arbetsgivare och har till och med använt den interna alla-mejlen på kontoret för att hitta ytterliga kanaler att tjäna 100 kronor på. Eftersom jag är väl bekant med byråns ersättningsmodell är jag inte alls förvånad över hennes desperation.
Vi får se hur det blir.
Min vision för bloggen
Simon Strand 16:51 7 May 2015Det är viktigt att ha en vision. Min vision för den här bloggen är att det ska bli en blogg för alla. Jag har sett framför mig hur familjer över hela Sverige samlas hemma och tittar på bloggen tillsammans som familjer alltid har gjort med gamla diabilder. Så skulle man lika gärna kunna göra med en blogg också. Därför är det viktigt att erbjuda något för de olika målgrupperna inom familjen. Jag har till exempel något som kallas för fyran - fyra sorters drycker i kombination som jag ofta avslutar middagar med; en whisky, en öl, en kaffe och en vatten. En flytande motsvarighet till kostcirkeln kan man säga. Och lägger man upp den på bloggen så blir det ju ett studieexempel i hur man kan tilltala alla grupper samtidigt. De yngsta kan kolla på vattnet. Några gamla farbröder tilltalas säkerligen av whiskyn. Om kaffet är med mjölk eller utan mjölk kan bli en vattendelare och ett diskussionsämne i familjen. Några gillar sitt kaffe med mjölk, någon annan kanske HATAR kaffet utan. Och så vidare och så vidare. Men den typen av innehåll bygger man ett bloggvarumärke för alla.
Håll er uppdaterade!
Gilla Nöjesguiden!
Vill du få veta precis allt som händer på nöjesguiden.se? Gilla oss på Facebook!