Efter tre nästan outhärdligt långa dagar dök äntligen KENZO:s kampanjbilder upp på kära WWW och jag är tillfreds med livet igen. Det är ju alltid så att om en ska säga A måste en säga B. Alltså: ska en hålla på och publicera kampanjvideon måste en liksom publicera kampanjbilderna också, annars blir jag till en toktant av vänteriet och all nyfikenhet som bubblar oavbrutet i hela kroppen.
Okej, vad kan jag tänkas tycka om den David Lynch-inspirerade kampanjen? Jag vet inte om kampanjen var mer Lynch-artad än vad KENZO:s kampanjer brukar vara? De senaste säsongerna har alla kampanjer varit lite surrealistiska, färgstarka, matchade, välretuscherade, lite kitschiga och awkward på det där icke-awkward mode-sättet. Det hade varit så himla himla himla fint om denna kampanj hade varit lite mer "haunting" á la Lynch. Det röda rummet på översta bilden är i och för sig jätte Lynch:igt men kanske lite väl bokstavstolkat? Jag har inte bestämt mig än om jag tycker att det är superkul att KENZO har skapat ett eget "red room" eller om jag tycker att det är störigt och inte alls innovativt. Jaja, snyggt är det.