Toro Y Moi – Boo Boo

Sara Berg 00:00 11 Jul 2017

Det är en mer hitig Toro Y Moi som hörs på Boo Boo, åtminstone jämfört med förra skivan What For?, som var ganska svårfångad. Men det handlar fortfarande om en artist som inte direkt gör musik för de stora massorna, utan håller sig till sin relativt lågmälda romancepop med krämiga inslag av pianobar och solnedgångstapeter. Här är ljudbilden mer autotunesyntetisk och r'n'b-digital, men kärnan finns kvar, även om den chillwave han ägnade sig åt i början av karriären nu blivit aningen kaxigare. Det är definitivt ett positivt skifte, där signatursoundet vårdats men fått skjuts av en experimentell 80-talsvibe och inspiration av powerballader från bland andra Chicago och Berlin. Ej städerna.

1 Visa kommentarer (1)

Lana Del Rey - Lust For Life

Förlåt, men jag finner Lana Del Rey så fruktansvärt ointressant. Missförstå mig inte, jag förstår att ledsna plutiga läppar och släpande röst säljer skivor, men det är så många lager melankolisk image över allt hon gör att jag har svårt att se igenom dem och ge musiken någon ärlig chans. Fortsatt nostalgisk över en tid hon aldrig upplevt flirtar Del Rey med klassisk americana. Det är gamla bilar, svartvita bilder och en glamorös tragisk estetik som genomsyrar allt hon rör vid - men för mig känns det bara kalkylerat och krystat.

Bobby Raps – Mark

Sedan 24-årige Bobby Raps flyttade från St. Paul till Los Angeles har han återkommande blivit föreslagen som potentiell spökskrivare i olika sammanhang, men också krediterat anlitad som låtskrivare och producent. Han skrev och co-producerade till exempel The Weeknds samarbete med Kendrick Lamar, Sidewalks