Hateff Mousaviyan har hittat en av Sveriges minst intressanta webbkameror.
Det finns scoop, och så finns det scoop. Det här är ingetdera. Det här är ett rungande jävla anti-scoop. Men det vore samtidigt snudd på tjänstefel att inte dela med sig av det. Ok, here goes:
Beer Ditch, ett av Malmös bästa ölhak, ligger ute till salu. I helgen hänvisade Johanna Ekne och Thorsten Ekne, Beer Ditchs ägare, sina Facebookföljare till ställets hemsida. Där kunde man läsa om varför de nu känner att de vill lämna över verksamheten till någon annan. Trist, men förståeligt efter att ha läst motiveringen.
Ägarparet Ekne meddelar samtidigt att de skulle "älska om Beer Ditch drevs vidare i samma anda" – något vi på Nöjesguiden bara kan hålla med om. Men nu till det viktiga.
Väl ombord på Beer Ditchs hemsida snubblar jag över ett blogginlägg med titeln "Webbcam på fatlistan!". Jag klickar, snabbt som en rädd pojkrumsrunkare.
Rubriken ljuger inte. Beer Ditch har alltså satt upp en webbkamera och riktat den mot fatölsmenyn. Var femte minut (!) uppdateras hemsidan med nytagna bilder på denna angelägna lista. Detta för att det "ständigt dyker upp nya spännande öl" och för att många är intresserade av vad som finns på fat.
""Många"".
Förlåt, men det känns lite som att Beer Ditch har överskattat vikten av att ha en up-to-date fatölsmeny på sin hemsida. Var femte minut. Uppdateras ens börsskärmen på Wall Street var femte minut? Det här måste vara någon slags rekordnotering för onödiga tekniklösningar.
Om det är det här som kallas digitalisering blir jag hellre amish i Övertorneå.