A$AP Rocky lanserar modekampanj med Klarna

Redaktion 14:35 8 Jun 2021

Den nytillträdda vd:n tillika nyblivna delägaren gör sin första insats för ekonomijätten. 

Efter att det nyligen stått klart att A$AP Rocky blivit delägare i Klarna lanseras nu rapparens stora modekampanj för densamma. Kampanjen går under parollen Drop your lockdown look and get smoooth again.
– Det är inte upp till mig att bestämma vad människor ska ha på sig eller hur de ska bära det, men att hjälpa Klarna att skapa en plats för människor där de kan upptäcka sin egen stil är helt i linje med den konsultation och kuratering jag har jobbat med inom mode under många år, säger artisten själv i ett pressmeddelande.



I samband med kampanjen presenterar Klarna också en internationell modeundersökning som genomförts i kölvattnet av pandemin, och mycket tyder på att det blir en färgglad sommar. Efter månader i gråa mjukisdressar vill svenskarna klä sig i färger som knallrosa, blått och aquamarinblått. Av alla medverkande länder i världen är Sverige också det land som under pandemin myst mest av alla i just joggingbyxor. Fyra av tio svenskar säger att joggingdressen blev det viktigaste plagget under pandemin, vilket är mer än dubbelt så stor andel som snittet i världen. 

Modeplaggen som blev svenskarnas favoriter under pandemin
1. Joggingdress – Män 38% Kvinnor 50%
2. Sportkläder – Mån 24% Kvinnor 23%
3. Jeans – Män 26% Kvinnor 17%
4. Underkläder – Män 22% Kvinnor 17%
5. Utomhuskläder – Män 17% Kvinnor 20%

Enligt samma undersökning kommer emellertid nästan 6 av 10 svenskar att vilja ändra sin stil när de går tillbaka till arbetet, och var tredje svensk kommer att välja ett mer bekvämt businessmode efter pandemin. Efter att ha jobbat ett år i mysiga joggingbrallor, ställer vi helt nya krav på funktionalitet och komfort på vår businessoutfit. Statistik från onlineköp med Klarna i USA visar också att under årets första fyra månader mer än fördubblades kostyminköpen medan inköpen av joggingbyxor halverades. 

Läs även: A$AP Rocky investerar i Klarna.

Stad: 
Kategori: 
0 Kommentera

Tidskriftspriset 2012

Nöjesguiden är Årets Tidskrift Digitala Medier 2012.

Läs mer

Senaste filmrecensioner

 

Nyhetsbrev

Vill du få Nöjesguidens nyhetsbrev och inbjudningar till våra fester? Anmäl dig här!