Smash Fashion - Rompus Pompous

Patrik Forshage 00:00 12 Jun 2018

Smash Fashion meny består bredbenta riff och rättfram kött-och-potatis-rock’n’roll tillagad enligt recept senast uppdaterade 1974. Med de förutsättningarna beror kvalitetsnivån helt på hantverket, och det behärskar bandet till fulländning. De väver in Thin Lizzy-gitarrer, The Faces-rumlar, glamrockar som Slade och grabbflabbar tidstypiskt åt inte särskilt subtila sexuella omskrivningar - The Proper Way to Eat A Muffin, någon? - lika bra som någonsin band som the Quireboys. Till avslutande Smiles And Daggers har de öppnat plånboken och engagerat David Bowies gamla pianist Mike Garson, och även om det innebär att låten får en jazzantydan som inte finns tillstymmelse till någon annanstans i Smash Fashions partyrock lockar det personer som undertecknad till extra lyssnande.

Kassia Klein - Death To All Things Pop

Låt mig presentera: Death To All Things Pop, en skiva som kommer göra dig till en bättre person. Kassia Klein som består av Maja Gödicke och Kåre Vernby (Farväl Till Ungdomen) är den perfekta mixen av vemod, romance och pop. Den här skivan har fyllt ett tomrum jag inte visste fanns och jag hoppas den gör detsamma för dig. Låtarna Tystnaden och Kokomo kommer gå på repeat från och med nu. Nej det var en lögn. Hela Death To All Things Pop kommer spelas högt och utan paus i mina hörlurar hela hösten.

David Guetta - 7

David Guettas sjunde album skvallrar om en artist som tappat självförtroendet. Det är kvantitet före kvalitet, och istället för tryggheten i en medveten hitmakares säkra hand finns här en känsla av osäkerhet, och att ”om jag fyller plattan med alla utkast jag har måste jag väll ha åtminstone nån hit här?”