Med ena tån i nostalgiska referenser, den andra i rappen, den tredje i RnBmusiken, den fjärde i proddandet och den sjuttioelfte i hiphopen är Raghd Göteborgs multitalangfulla lill-gamling.
Raghd debuterade med sin första studiosingel R2R 2019 och redan då etablerade hon en typ av stjärnstatus. Sedan dess har hon fortsatt varit grundad, mogen och självsäker i sitt uttryck, där hon bland annat beskrivits som opolerad Jorja Smith.
Are We There Yet? är däremot allt annat än opolerad. Genom att vrida och vända på varje låt känns det som att det finns ungefär tre låtar i en. Det håller lyssnaren engagerad och är i sin sammanhållning otroligt imponerande. Musiken är så pass välproducerad och mångsidig att den hade kunnat stå stadigt enbart instrumentalt, och den för tankarna till Jhene Aiko och Blood Orange. I Heavenlike är det smörig på det allra bästa sätt, där den drömmiga elgitarren känns H.E.R:ig som bara den.
I varje låt återfinns nostalgiska segment, som små hyllningar till dåtiden, även om Raghd också lyckats placera sig i perfekt linje med samtidens hjärta för RnB och elektronisk dans. Med Are We There Yet? har Raghd lyckats manipulera radiopopen och gjort det med bravur. Här återfinns 90-talets hymmande och alternative-musikens falsettosång. Och en vet ganska snabbt, trots de hundratals doppade tårna, att Raghda hittat rätt.