Dan Bejar lät länge Destroyer glida allt längre bort från sina glammiga Aladdin Sane-rötter i riktning mot drömsk pop och disco, men med sitt förra album Poison Season verkade han göra en helomvändning och här tar han flera steg i riktning tillbaka mot Destroyers tidiga sound.
Men även om Cover from the Sun är hård smart glamrock, och även om de återkommande saxofondetaljerna andas det tidiga sjuttiotalets Roxy Music mellanlandar hans återvändande ändå oftare i det tidiga 1980-talet. Tinseltown Swimming in Blood med sin dova pop hade kunnat vara en uppföljare till New Orders debutsingel, och även In the Morning är strålande vintage Factory records. Även i mer renodlade syntharrangemang som Ivory Coast mullrar tidstypiska pukor, utan att kompromissa med Destroyers spröda luftighet.
Hur smakfulla arrangemangen än är består ändå Dan Bejars främsta meriter som alltid i hans teatrala och samtidigt mjuka röst och i en melodikänsla som gör att hans skivor aldrig är mindre än utmärkta.