Delicate Steve - Till I Burn Up

Tina Rosenfink 00:00 5 Mar 2019

Steve Marions senaste släpp som Delicate Steve är en samling av elektronisk låtar och enformiga toner. Till I Burn Up är en instrumental skiva där alla spåren låter mer eller mindre likadant. Jag tycker det är klurigt med instrumental musik, antingen funkar den som härlig bakgrundsmusik eller så piper den i öronen till den grad att jag inte kan fokusera på något annat. Den här skivan är dessvärre det sistnämnda.

Det är en stor besvikelse eftersom samarbetet mellan Delicate Steve och Cherry Glazerr tidigare i år var så himla bra. Deras gemensamma låt That's Not My Real Life på Cherry Glazerrs nya platta var skivans bästa låt. Och trots att Delicate Steve har arbetat tillsammans med (andra) stora namn som Kanye West och Paul Simon så är jag svårimponerad och finner Till I burn up mest bara obekväm.

Snoh Aalegra – Ugh, Those Feels Again

Snoh Aalegra har, trots en imponerande karriär, lyckas hålla sig precis utanför den svenska allmänhetens synfält. Uppsalas egen r’n’b-drottning har sedan hon lämnade staden blivit samplad av Drake, jobbat med hiphoplegenden Common och haft Prince som mentor. Hennes förra album Feels, som kom ut 2017, fick ett varmt mottagande. På Ugh, Those Feels Again hittar Aalegra tillbaks till samma varma sound. Det doftar av Brandy och Sade när Aalegra tar ton på albumet som borde väcka Sveriges uppmärksamhet.

Shura - Forevher

Forevher är en tidskapsel över artisten Shura distansförhållande. Det är en romantisk kärlekshistoria mellan två storstäder, berättad genom ett modernt filtret av obesvarade sms och långa nätter framför Skype. Av egen erfarenhet vet jag att långdistans är cirka det sämsta som finns, och för alla er som befinner sig i det just nu är detta verk en mycket ynklig tröst.

Lizzo - Cuz I Love You

Av någon anledning missade vi denna platta när den kom och det är hög tid att rätta den missen. Cuz I Love You blev nämligen Lizzos biljett till superstardom. Den startade en raketkarriär som bara väntat på att få lyfta, och sedan släppet har Lizzo setts på några av de största scenerna i världen bredvid några av de mest inflytelserika kollaboratörerna just nu.