Bullet - Bite the Bullet

Kenny Håkansson 00:00 11 Sep 2008

Bullet kräfva öppnade pilsner och rykande giftpinnar.Utan tvekan och med vid öppna spjäll blåser Bullet på med hårdrock som låter hårdrock. Jag måste dock vara på ett så fruktansvärt gott humör för att verkligen tillgodose mig Bite the Bullet. Utan öppnade pilsner och rykande giftpinnar infinner sig sällan den hängivenhet till balluns-rock'n'roll som jag vill dela med Bullet. Men jag har svårt att se hur klassisk heavymetal kan göras bättre nu för tiden.

James Dean Bradfield - Even in Exile

Manic Street Preachers-frontmannen James Dean Bradfield är aktuell med en soloskiva som är politiskt laddad i sin stillsamhet. Even in Exile är till stor del inspirerad av den chilenska sångaren och politiska aktivisten Victor Jara, vars liv fick ett mycket tragiskt slut 1973 i samband med militärkuppen i Chile.

Whitney - Candid

Hyllade duon Whitney släpper coveralbumet Candid mitt i den blåsiga sommaren. Det är en samling med tio låtar från bland andra Kelela, David Byrne, John Denver och The Roches. Att släppa coverskiva, eller covers generellt, är ett så fint sätt att ge lite nytt liv åt äldre verk. Eller äldre behöver de nödvändigtvis inte vara, det räcker nog bara med att tycka om låtarna.

Alanis Morissette - Such Pretty Forks in the Road

Such Pretty Forks In The Road är en grundlig genomgång av Alanis Morissette sinnestillstånd, där hon pratar om obekväma ämnen som psykisk ohälsa, missbruk och sexuellt våld. Men i samband med hennes mjuka framtoning är inte musiken avskräckande utan grundar sig ur ett tryggt perspektiv. Morissette är som en tröstande jourtjej som vet precis vad hon ska säga för att trösta och stärka. Det är berörande och mysigt i allt sitt mörker.