Boogie – Everythings for Sale

Armani Maleh 00:00 2 Feb 2019

Boogie har flera mixtapes i bagaget men efter att ha blivit signad till Shady Records/Interscope 2017 kommer nu äntligen debutalbumet Everythings for Sale. De karaktäristiska berättelserna ur hans liv berättas över välproducerade melodier och gifter sig fantastiskt bra ihop, de små klippen som ska föreställa röstmeddelanden från telefonsvararen och utskällningar från hans mamma kunde däremot lämnats ute helt. Detsamma gäller Eminems gästspel på Rainy Days, ingenting känns så passé som att låta hiphopens tråkigaste rappare lägga en ”eldig vers” som egentligen bara är lika störig som när snön blir till slask. 6Lack och Snoh Aalegras inhopp berikar däremot projektet på ett färgstarkt sätt, och adderar det där lilla extra till en annars stabil och lagom fullängdare. Viben blir galet mjuk på No Warning och Time (feat. Snoh Aalegra) som båda visar på Boogies starkaste sidor.

Snoh Aalegra – Ugh, Those Feels Again

Snoh Aalegra har, trots en imponerande karriär, lyckas hålla sig precis utanför den svenska allmänhetens synfält. Uppsalas egen r’n’b-drottning har sedan hon lämnade staden blivit samplad av Drake, jobbat med hiphoplegenden Common och haft Prince som mentor. Hennes förra album Feels, som kom ut 2017, fick ett varmt mottagande. På Ugh, Those Feels Again hittar Aalegra tillbaks till samma varma sound. Det doftar av Brandy och Sade när Aalegra tar ton på albumet som borde väcka Sveriges uppmärksamhet.

Shura - Forevher

Forevher är en tidskapsel över artisten Shura distansförhållande. Det är en romantisk kärlekshistoria mellan två storstäder, berättad genom ett modernt filtret av obesvarade sms och långa nätter framför Skype. Av egen erfarenhet vet jag att långdistans är cirka det sämsta som finns, och för alla er som befinner sig i det just nu är detta verk en mycket ynklig tröst.

Lizzo - Cuz I Love You

Av någon anledning missade vi denna platta när den kom och det är hög tid att rätta den missen. Cuz I Love You blev nämligen Lizzos biljett till superstardom. Den startade en raketkarriär som bara väntat på att få lyfta, och sedan släppet har Lizzo setts på några av de största scenerna i världen bredvid några av de mest inflytelserika kollaboratörerna just nu.