Tänk om arbetskläder kunde andas lika mycket design och passion, som funktion?
Med denna inledande tanke grundades DePalma Workwear 2016, med Jonas Skommevik och Thomas Flinn i spetsen. De såg en ny generation hantverkare, med allt från snickare till restaurangpersonal och mekaniker, som var redo att lämna gamla stereotyper och sätt bakom sig. De såg en möjlighet att ruska om en förlegad bransch.
Efter att i många år ha skapat och utvecklat svenska modeföretag på internationell nivå kändes det helt rätt att ta sig an workwear med en stilambition. Från huvudkontoret i Stockholm designar, säljer och marknadsför DePalma-teamet arbetskläder för en ny generation hantverkare.
DePalma Workwear finns i dagsläget hos ca 150 återförsäljare i Sverige, bland annat hos Woody, Hornbach, K-Rauta och Beijer. Man driver också e-handel i egen regi som är riktad till såväl företags- som privatkund. För företagskunden erbjuds en rad tjänster, exempelvis gällande profilering av företagets namn/logo (brodyr, tryck, patchar etc).
Den inledande tanken har blivit verklighet; DePalma ritar om kartan för arbetskläder.
FÖR EN NY GENERATION HANTVERKARE!