Stayhard vill hylla fotbollen och dess supporters, och det gör dom med en kollektion tillägnad alla fans.
Onlinebutiken Stayhard har lanserat en kollektion vid namn Den 12:e spelaren, kollektionen är till för att hedra laget utanför fotbollsplanen, det vill säga alla som supportar matcherna på plats och via tv-skärmen.
Kollektionen består av sju tröjor och är fotbollsinspirerade med retroinslag. Dom landslag som representerar tröjorna Argentina, CCCP, Tyskland, England, Brasilien och givetvis Sverige. Kampanjen frontas av Anton Hysén, Marcus “den arga supporten” Lidman och Gustav “Gurra imiterar” Karlsson.
– Vi har valt att knyta oss till personer som inte låter något annat komma i vägen för fotbollen och där passionen lyser rakt igen. Anton Hysén som låter personlig integritet står över fotbollsvärldens fördomar, Marcus som blev den arga supporten med hela svenska folket efter hans utspel i Italien för två år sedan, och Gurra som i sin Youtubekanal har stort fokus på fotboll, alltid med glimten i ögat. Det var ett roligt sammanträffande att det visade sig vara just Gurra som gjorde den magiska intervjun med Marcus för två år sedan, säger Robert Axelsson,försäljnings- och marknadschef på Stayhard.