Under storslagna former lanserade adidas Originals sin senaste storsatsning Deerupt under två nätfyllda dagar i Paris. En helt ny siluette vars kreativa och innovativa design skapar en ny ikon till adidas Originals sortiment. Nöjesguiden var på plats bland alla snygga människor.
adidas designfilosofi har alltid varit att gå tillbaka till arkiven. För att skapa en ny look har man låtit sig inspireras av gamla ideér och modeller. Inför utvecklingen av Deerupt genomsöktes de stora arkiven med gamla skor i Berlin i jakt på ett enkelt designelement som kunde genomsyra arbetet med den nya skon. Vad man fann? Nätet.
På 80-talet täckte nettingtekniken sulorna på de ikoniska löparskorna The New York Runner och Marthon Trainer. På Deerupt tar nätet över hela skon.
Nätet satte också temat för dagarna i Paris. Maten hade form av ett nät, du kunde tatuera ett nät på ryggen, väggarna täcktes av digitala nät och workshops hölls i hur du kan “enter the grid”, “disrupt the grid” och “explore the grid”, allting under Louvrens ikoniska glaspyramider – som ju också de täcks av ett rutnät.
Deerupt släpps i affärerna 22 mars, läs mer här.